Умови для доступності осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення до приміщень закладу
Умови для доступності
осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення до приміщень Державногонавчального закладу«Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира»
З метою забезпечення права на освіту особам з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення, у державному навчальному закладі «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира» створені відповідні умови.
У своїй діяльності державний навчальний заклад «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира» керується завданнями щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на отримання якісної освіти визначені Указами Президента України від 2 березня 2009 року № 113 «Про першочергові заходи щодо поліпшення становища осіб з вадами зору», від 19 травня 2011 року № 588 «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб обмеженими фізичними можливостями»; постановами Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 року № 784 «План заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009 – 2015 роки «Безбар`єрна Україна», від 15 серпня 2011 року № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», наказами Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013 № 768 «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів»,від 23.07.2013 № 1034 «Про затвердження Плану заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року».
Особлива увага звертається на архітектурну доступність усіх функціонуючих приміщень закладупрофесійної (професійно-технічної) освіти: навчальних кабінетів, лабораторій та майстерень. Обладнано кнопки виклику, що забезпечує вхід та безперешкодний рух в приміщеннях; доступнісь до дверних і відкритих прорізів. Проводиться робота по обладнанню пандусів та пристосуванню для використання санвузлів, місць відпочинку.
Разом з тим, педагогічний колектив працює над запровадженням інноваційних освітніх технологій, в основу яких покладено принципи врахування інтересів учнів з особливими освітніми потребами, включення їх у загальну діяльність спільно з їх здоровими однолітками.
Розроблені для користування аудіопідручники, є обладнання для записування, тиражування і прослуховування.
Згідно Правил прийому на навчання особи з інвалідністю мають переважне право на зарахування, якщо їм не протипоказане навчання за обраною професією.
Професійна підготовка або перепідготовка осіб з інвалідністю у нашому училищі може здійснюватися з урахуванням медичних показань і протипоказань для наступної трудової діяльності. Обрання форм і методів професійної підготовки проводиться згідно з висновками спеціалістів медико-соціальної експертної комісії.
Двічі на рік узагальнюються та аналізуються соціальні паспорти груп училища, які містять інформацію про інвалідність дітей. На кожну дитину даної категорії заведено облікову карту. Здійснюється соціально-психологічний супровід дитини-інваліда, за потреби проводиться індивідуальна корекційно-розвивальна робота з дітьми, надаються консультації батькам та педагогам щодо покращення соціальної адаптації та професійної орієнтації учнів з особливими потребами.
Директор Центру О.І.