Механізм партнерства закладів освіти, роботодавців і ключових стейкголдерів
Механізм партнерства закладів освіти, роботодавців і ключових стейкголдерів при підготовці фахівців сфери послуг і народних ремесел
Літовченко С.О., старший майстер ДНЗ «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира»;
Антипчук Н.В., майстер виробничого навчання І категорії ДНЗ «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення
м. Житомира»;
Хмілевський О.В., інженер комп’ютерних технологій ДНЗ «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира»
Основним завданням адміністрації Центру й усього педагогічного колективу є побудова такого освітнього процесу, який зміцнював би інтерес здобувача освіти до пізнання, відкриття нового й водночас сприяв би формуванню особистості широкого світогляду, високої культури.
Демократичні перетворення, соціальні зрушення серйозно вплинули на традиційну систему освіти.
Наша мета — спрямування навчально-виробничої роботи Центру на забезпечення освіти високого рівня; формування активної, реально й творчо мислячої, відкритої для спілкування, самокритичної особистості. Реалізація цієї мети передбачає діяльнісний підхід до навчання та виховання, впровадження нової етики управління — партнерсько-рівноправного стилю взаємин, відмови від декларативного спілкування й дріб'язкової опіки.
Керівництво та педагогічний колектив ДНЗ «Центр ЛППОН м. Житомира» усвідомлюють, що найважливішим чинником підвищення якості професійного навчання, адаптації молодих робітників до нових економічних умов, закріплення їх на робочих місцях в нинішніх умовах ринку праці є соціальне партнерство.
Адміністрація Центру розробила напрями спільної діяльності з соціальними партнерами. Це сприяє:
- підвищенню якості робочої сили; коригуванню обсягів і напрямів підготовки робітників;
- систематичній підтримці розвитку системи профорієнтації;
- сприянню впровадження механізмів стимулювання роботодавців
Спільні дії Центру та підприємств забезпечили:
- прогнозування потреби підприємств у робочих кадрах;
- підготовку пропозицій щодо обсягів і напрямів підготовки;
- залучення кваліфікованих працівників підприємств до участі в освітньому процесі;
- надання підприємствами робочих місць для проходження виробничої практики здобувачами освіти;
- участі представників підприємств у підсумковій атестації випускників Центру;
- надання підприємствами можливостей педпрацівникам ознайомлюватися з новими технологіями, сучасним обладнанням і технікою, проходження стажування;
- працевлаштування випускників Центру, забезпечення їх адаптації та закріплення на робочих місцях;
- фінансову підтримку розвитку Центру;
- оцінку якості професійної підготовки робітничих кадрів.
З метою успішного функціонування на ринку праці ДНЗ «Цент
р ЛППОН м. Житомира» прагне співпрацювати за різними напрямами з підприємствами різних форм та типів власності, органами державної влади, управлінням освіти і науки Житомирської облдержадміністрації, вищими навчальними закладами, громадськими організаціями.
Соціальними партнерами Центру є:
• Міністерство освіти і науки України, Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації;
• органи місцевого самоврядування;
• підприємства ТОВ «Екомаркет», СП ТОВ «Ріф-1», ТОВ «Фоззі-Фуд», ТОВ «Пакко холдинг», ТОВ «Українській форменний одяг», КУВП «Експрес»; «Престиж-мода»: «УТОГ»; «ТУСМО», ТОВ «Галерея льону», ТОВ «ЕКО», перукарнями м. Житомира: «Кокетка», «Ромашка», «Плаза», «Афродіта», «Орхідея»; перукарнями районів: «Красуня» (м. Овруч), «Лілія» (м. Новоград-Волинський), «Візаж» (смт. Іршанськ), «Шарм» (смт. Радомишль) та інші.
• обласний центр зайнятості населення;
• загальноосвітні заклади освіти;
• громадські організації: профспілкова організація, батьківський комітет;
• органи самоврядування: рада лідерів.
Форми співпраці різноманітні. ДНЗ «Центр ЛППОН м. Житомира» є відкритою соціально-технічною системою, на вхід якої поступають споживачі освітніх послуг (випускники загальноосвітніх закладів освіти, незайняте населення), фінансові, матеріальні, енергетичні та інші ресурси. Виходом системи є: якісні освітні послуги, позитивний імідж Центру, стабільність на ринку освітніх послуг, соціальна відповідальність.
Центр співпрацює з роботодавцями за формами:
• забезпечення здобувачів освіти Центру під час проходження виробничого навчання і виробничої практики платними робочими місцями, які відповідають вимогам навчальних планів і програм;
• надання робочих місць для працевлаштування випускників Центру;
• спільне оновлення змісту професійної підготовки здобувачів освіти закладу освіти шляхом розробки та погодження програм виробничого навчання і виробничої практики відповідно до вимог сучасного виробництва;
• стажування педагогів Центру на підприємствах з метою підвищення їхньої професійної компетентності;
• спільне формування замовлень на підготовку робітничих кадрів;
• проведення семінарів-практикумів представниками підприємств — соціальних партнерів з метою ознайомлення педагогів Центру з новітніми виробничими технологіями, обладнанням і прогресивними методами праці;
• участь провідних фахівців підприємств у роботі методичних комісій закладу освіти;
• участь представників підприємств в оцінюванні якості професійної підготовки здобувачів освіти Центру при проведенні кваліфікаційної та державної кваліфікаційної атестації;
• залучення передовиків і новаторів виробництва до участі у виховних заходах Центру.
Заклад освіти здійснює підготовку робітничих кадрів за професіями:
- кравець;
- кравець,закрійник;
- кравець, модистка головних уборів;
- кравець, вишивальник;
- перукар, манікюрник;
- перукар, візажист;
- в’язальник трикотажних виробів та полотна; кравець;
- складальник верхнього взуття; складальник взуття;
- продавець непродовольчих товарів; продавець продовольчих товарів; адміністратор.
Важливу роль у становленні закладу, удосконаленні та оновленні його навчально-матеріальної бази відіграють підприємства-замовники робітничих кадрів, які мають потребу в робітниках і при цьому беруть активну участь у підготовці висококваліфікованих спеціалістів (ТОВ «Екомаркет», СП ТОВ «Ріф-1», ТОВ «Фоззі-Фуд», ТОВ «Пакко холдинг», ТОВ «Українській форменний одяг»).
У межах угод про підготовку кваліфікованих робітників, надання робочих місць для проходження здобувачами освіти Центру виробничого навчання та виробничої практики між керівництвами підприємств-замовників та ДНЗ «Центр ЛППОН м. Житомира» здобувачі освіти проходять оплачувану виробничу практику, де не лише закріплюють професійні уміння, удосконалюють навички, опановують сучасне обладнання, а й по-справжньому набувають моральних якостей у колективі робітників.
Завдяки тісній співпраці з підприємствами у Центрі здійснюється наполеглива послідовна робота щодо оновлення навчально-матеріальної бази, створення сприятливих умов для якісної підготовки кваліфікованих робітників.
Як результат, випускники закладу освіти успішно працюють у різних галузях сфери послуг. Окремі — відкрили свою справу та надають робочі місця для проходження здобувачами освіти Центру виробничого навчання та виробничої практики.
Колектив Центру плідно співпрацює з підприємствами, установами, організаціями, керівники яких розуміють, що інвестиції, вкладені в людські ресурси, не дають прибутку сьогодні, але вони є істотним внеском у стабільність і прибутковість підприємства на ринку праці в майбутньому.
На основі вище викладеного можна зробити висновок, що для забезпечення конкурентоспроможності робітничих кадрів важливо забезпечити: з одного боку комплексну модернізацію системи професійної освіти, а з іншого підвищення в суспільстві престижності робітничих професій і зміну ставлення особистості до оволодіння ними.