A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ДНЗ "Центр легкої промисловості
та побутового обслуговування населення м. Житомира"

Рекомендації учням щодо підготовки до ЗНО

Дата: 12.05.2020 17:09
Кількість переглядів: 247

РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧНЯМ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО

I ЕТАП

Підготовка та вивчення матеріалу

       Спочатку підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер’єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.

         Складіть план занять. Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете.

         Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо Вам важко, можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

         Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин – перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.

         Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам’ятати на пам'ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому  бажано їх записувати. Плани корисні і тому, що за ними легко повторювати якийсь матеріал.

         Як запам’ятовувати матеріал?  Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утримувати і потім відтворити в середньому лише 7 об’єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше 7. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою.

         Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам’ятовувати текс, не розібравшись у його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.

         Використовуйте асоціації. Метод локальної прив’язки полягає у побудові для ряду, ви намаєтесь запам’ятати, об’єктів іншого ряду – опорного, з добре знайомих або легких для визначення пунктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці, тощо. Людина спочатку завчає опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи заучуваного ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зав’язків озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали матеріал, і ви пригадаєте його, адже очікувані одночасно враження запускають механізм згадування. 

 

II ЕТАП

Повтор та закріплення матеріалу

         Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам’ятаєте, аніж просто прочитати багато разів, - адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам’ятати.  Це може бути перекладання матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

         Конспектування.  Виявляється, текс можна сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми- «зірки, дерева, дужки тощо». При цьому сприйняття та якість запам’ятовування значно покращуються через образність запису.

         Таким чином вам необхідно розбити великий текст не більш ніж за сім частин, пов’язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки що стоять за ними) і завчити їх.

 

                                                                         ДНЗ ЦЛППОН м.Житомира  

Практичний психолог

Шедова В.В.

                                                                                    

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень