Положення про методичну комісію ДНЗ ЦЛППОН м. Житомира»
ПОЛОЖЕННЯ
про методичну комісію ДНЗ «Центр легкої промисловості
та побутового обслуговування м. Житомира»
1. Загальні положення
1.1. Робота методичних комісій в ДНЗ «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира» (далі – Центр) здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Положення про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі», затвердженого наказом МОН України від 12.12.2000 № 582, даного Положення, Статуту Центру, інших нормативно-правових актів у галузі освіти.
1.2. Методична комісія – це структурний підрозділ методичного кабінету Центру, одна з колективних форм методичної роботи, яка сприяє підвищенню рівня фахової майстерності педагога.
1.3. Основними завданнями методичної комісії є:
- удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів методичної комісії з метою надання якісної повної загальної середньої освіти та професійної підготовки відповідно до вимог державних стандартів;
- здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення педагогічних працівників;
- вивчення, впровадження кращого педагогічного досвіду;
- узагальнення та обмін успішними педагогічними практиками;
- створення умов для професійного зростання, підвищення кваліфікації, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності педагогів;
- здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів;
- забезпечення засвоєння і впровадження інноваційних педагогічних і виробничих технологій в освітній процес.
1.4. Діяльність методичної комісії здійснюється з урахуванням результатів попередньої діяльності педагогічного колективу та на основі аналізу підсумків діагностичного вивчення професійної компетентності педагогічних працівників, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з Концепцією розвитку ДНЗ «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира» та цим Положенням.
1.5. Діяльність методичної комісії передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного розвитку професійних компетентностей педагога і реалізації єдиної науково-методичної проблеми Центру.
1.6. Зміст роботи методичної комісії має переважно інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.
2. Порядок створення та склад методичних комісій
2.1. Методичні комісії створюються при наявності трьох та більше викладачів, майстрів виробничого навчання певного предмета (професії) або споріднених предметів (груп професій). Можливе створення міжпредметних (міжпрофесійних) циклових комісій у випадку, коли у Центрі менше трьох викладачів або майстрів виробничого навчання певного предмета (професії).
2.2. Методичні комісії створюються на поточний навчальний рік. Персональний склад методичних комісій, а також голови методичних комісій затверджуються наказом директора Центру.
2.3. Керівництво роботою методичної комісії здійснює голова комісії.
2.4. Керівники Центру є членами методичних комісій відповідно до профілю їх викладацької діяльності або професії.
2.5. Участь у методичній роботі є професійним обов’язком для всіх педагогічних працівників. Результативність методичної роботи враховується при проведенні атестації педагогічних працівників, є підставою для матеріального і морального заохочення.
3. Регламент роботи методичних комісій
3.1. Засідання методичної комісії проводяться, як правило, щомісяця.
3.2. На засіданні методичної комісії ведеться протокол, в якому записується його номер, дата засідання, прізвища присутніх, порядок денний, стислий зміст виступів, пропозицій, зауважень. До протоколу додаються матеріали з розглянутих питань.
3.3. Рішення ухвалюються простою більшістю від складу методичної комісії.
3.4. За потреби до роботи методичних комісій можуть залучатися працівники наукових установ, вищих навчальних закладів, середніх загальноосвітніх навчальних закладів, спеціалісти підприємств, замовників кадрів, інші.
3.5. План роботи методичної комісії розробляється на навчальний рік за результатами попередньої діяльності та на основі аналізу підсумків діагностичного вивчення професійної компетентності педагогів. План роботи затверджує директор Центру, погоджує методист.
4. Зміст та основні напрями діяльності методичної комісії
4.1. Розробка, розгляд, аналіз робочої навчально-програмної документації, внесення коректив та змін у освітні програми з урахуванням регіонального компонента.
4.2. Вивчення і використання в освітньому процесі нових педагогічних і виробничих технологій, кращого досвіду навчання та виховання, аналіз результатів цієї роботи.
4.3. Проведення роботи з комплексного методичного забезпечення освітнього процесу засобами навчання, розробка методичних рекомендацій з ефективного використання дидактичних матеріалів, створення необхідних засобів навчання тощо.
4.4. Аналіз стану і результатів освітнього процесу, навчальних досягнень здобувачів освіти, рівня їх вихованості і професійної культури.
4.5. Забезпечення взаємозв’язку загальноосвітньої і професійної підготовки здобувачів освіти, внесення відповідних коректив до робочих навчальних планів і освітніх програм, поурочно-тематичних планів.
4.6. Підготовка пропозицій та рекомендацій із поліпшення викладання окремих навчальних предметів.
4.7. Впровадження політики академічної доброчесності та формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
4.8. формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
4.9. Організація наставництва, надання допомоги молодим педагогічним працівникам у підготовці і проведенні уроків, позаурочних заходів, організація взаємовідвідування занять, відкритих уроків та їх обговорення.
4.10. Організація та проведення конкурсів фахової майстерності, олімпіад з предметів і пофесій, семінарів-практикумів, позанавчальних виховних заходів тощо.
4.11. Керівництво науково-дослідницькою роботою учнів (у системі Малої академії наук), впровадження проектної технології у освітній процес закладу.
4.12. Сприяння написанню педагогічними працівниками навчальної літератури професійного спрямування.
4.13. Активна пропаганда, впровадження сучасних педагогічних, виробничих, інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес, сприяння інноваційній діяльності.
4.14. Подання керівництву пропозицій із поліпшення методичної роботи у Центрі.
4.15. Сприяння підвищенню кваліфікації викладачів та майстрів виробничого навчання та їх роботі у міжатестаційний період.
4.16. Встановлення і розвиток творчих зв’язків і контактів з іншими закладами професійної (професійно-технічної) освіти, вищими навчальними закладами, науково-дослідницькими інститутами з метою вдосконалення своєї роботи.
5. Голова методичної комісії:
5.1. Підпорядковується у своїй роботі директору Центру, методистам.
5.2. Планує і організовує діяльність методичної комісії впродовж навчального року.
5.3. Здійснює планування роботи методичної комісії (річний план роботи; графіки проведення відкритих уроків, занять, взаємовідвідування; розклад консультацій, перспективний та річний плани підвищення кваліфікації, стажування, проходження атестації членами методичної комісії; тощо).
5.4. Створює і веде банк даних членів методичної комісії, вивчає їх потреби у підвищенні професійної майстерності.
5.5. Відвідує уроки та інші заходи, що проводяться викладачами, майстрами виробничого навчання, аналізує їх, сприяє вдосконаленню вмінь здійснювати самоаналіз освітньої діяльності педагога.
5.6. Забезпечує своєчасну підготовку і проведення першого етапу предметних олімпіад, конкурсів науково-дослідницьких робіт МАН, конкурсі за професією тощо членами методичної комісії, узагальнює та аналізує результати і подає їх заступнику директора з навчальної/навчально-виробничої роботи, методисту.
5.7. Узагальнює інформаційно-аналітичні матеріали з питань діяльності методичної комісії наприкінці першого семестру і навчального року, готує узагальнений аналітичний матеріал і подає його у методичний кабінет.
5.8. Забезпечує виконання основних завдань і напрямків діяльності методичної комісії.
5.9. Надає практичну допомогу членам методичної комісії та консультує їх з актуальних питань освітньої діяльності та методичної роботи.
5.10. Відбирає і презентує найкращі практики професійної діяльності членів кафедри на підсумковому засіданні ради методичного кабінету Центру.
5.11. Надає пропозиції щодо удосконалення роботи методичних комісій, методичного кабінету.
5.12. Сприяє підвищенню кваліфікації членів методичної комісії, надає консультації щодо різних форм самоосвітньої роботи.
5.13. Порушує клопотання про відзначення членів методичної комісії за успіхи в освітній, інноваційній, методичній діяльності, за особисті досягнення і успіхи здобувачів освіту у наукових, творчих конкурсах, турнірах, змаганнях тощо.
СХВАЛЕНО
радою методичного
кабінету Центру
Протокол № 1
22.11.2023